SALT LAKE CITY, 3 oktober 2024 – Packsize®, marktleider op het gebied van duurzame, Right-Sized, On Demand Packaging, heeft vandaag een nieuwe partnerschap aangekondigd met Henkel Adhesive Technologies om het duurzame productaanbod van het bedrijf te verbeteren en innovatieve oplossingen te bieden die bedrijven helpen bij het verminderen van hun impact op het milieu. Dit partnerschap is een goed voorbeeld van de prioriteit die Packsize in haar go-to-market strategie geeft aan strategische partnerschappen.
Elk jaar worden 300 miljard dozen verlijmd met 500.000 ton hotmelt lijm, wat aanzienlijk bijdraagt aan de wereldwijde uitstoot van de op papier gebaseerde verpakkingsindustrie. Om hier iets aan te doen, hebben Packsize en Henkel Eco-Pax gelanceerd, een hotmelt lijm op biologische basis, ontworpen om de ecologische voetafdruk te verlagen zonder aan prestaties in te boeten.
“Bij Packsize staat duurzaamheid centraal bij alles wat we doen”, aldus Kristin Bauer, directeur productmanagement bij Packsize. “Door samen te werken met Henkel breiden we ons duurzame productaanbod uit met innovatieve oplossingen die zijn ontworpen om bedrijven te helpen de ecologische impact van hun producten te minimaliseren.”
Eco-Pax gebruikt grondstoffen op biologische basis en laat de traditionele ingrediënten op fossiele basis links liggen. De lijm zal worden gebruikt bij meer dan 340 miljoen dozen die jaarlijks met de verpakkingsmachines van Packsize worden geproduceerd. Naar schatting zal het de uitstoot van broeikasgassen door SBTi tot 32% verminderen, wat gelijk staat aan het verbranden van 1,75 miljoen pond steenkool.
“Samenwerken met een innovatieve leider als Packsize om een lijmoplossing op biologische basis te lanceren is een grote stap in de richting van een duurzamere verpakkings waardeketen,” weet Kevin Heffernan, hoofd bedrijfsontwikkeling, Noord-Amerika, Consumer Goods Adhesives, Henkel Adhesives Technologies. “Samen zetten we een nieuwe standaard voor duurzaamheid in verpakkingen en leveren we tegelijk de hoogwaardige merken waar de consument op vertrouwt.”
Als pionier en industrieleider in duurzaamheid ziet Packsize partnerships die onze gezamenlijke klanten van innovatieve oplossingen kunnen voorzien als een fundamentele vereiste. Door samen te werken met de grootste bedrijven in magazijntechnologie van dit moment – waaronder systeemintegrators, fabrikanten van magazijnautomatiseringsapparatuur, externe logistiek, robotica en verpakkingsdistributie – creëert Packsize voor zowel onze partners als onze klanten een enorme waarde door middel van duurzame Right-Sized verpakkingsoplossingen die voldoen aan de hoogste kwaliteits- en efficiëntienormen.
“Ons gevestigde en groeiende partnernetwerk helpt ons om nieuwe klanten te bereiken met innovatieve, end-to-end oplossingen die de algehele efficiëntie van het magazijn verbeteren”, aldus Cameron Stout, directeur strategische partnerships bij Packsize. “We willen voortbouwen op ons succes tot nu toe om de belangrijkste verpakkingsautomatiseringsoplossing voor onze partners en klanten te worden.”
###
Over Packsize
Packsize transformeert de manier waarop bedrijven en hun klanten verpakkingen ervaren, van inpakken tot uitpakken. Sinds de introductie van Right-Sized Packaging on Demand in 2002 is Packsize uitgegroeid tot een erkend leider in de supply chain en duurzame verpakkingsindustrie in Noord-Amerika, Europa en Asia-Pacific. Als partner en vertrouwd adviseur ontgrendelt Packsize het verborgen potentieel in de supply chain van onze klanten en ontwerpen we op maat gemaakte verpakkingsprocessen die rekening houden met elk aspect: van de magazijnvloer tot de handen van de consument. Packsize vernieuwt de verpakkingsindustrie en versnelt de overgang naar een duurzamere toekomst. Volg Packsize op LinkedIn.
Over Henkel
Met zijn merken, innovaties en technologieën bekleedt Henkel wereldwijd een leidende marktpositie in de industriële en consumentensector. De business unit Adhesive Technologies is wereldwijd marktleider op het gebied van lijmen, afdichtingsmiddelen en functionele coatings. Met Consumer Brands bekleedt het bedrijf in vele markten en categorieën over de hele wereld toonaangevende posities, met name op het gebied van wasgoed, huishoudelijke verzorging en haar. De drie sterkste merken van het bedrijf zijn Loctite, Persil en Schwarzkopf. In boekjaar 2023 rapporteerde Henkel een omzet van meer dan 21,5 miljard euro en een aangepaste bedrijfswinst van ongeveer 2,6 miljard euro. De preferente aandelen van Henkel zijn genoteerd aan de Duitse aandelenindex DAX. Duurzaamheid heeft een lange traditie bij Henkel en het bedrijf houdt er een duidelijke duurzaamheidsstrategie met specifieke doelen op na. Henkel werd opgericht in 1876 en heeft vandaag de dag een divers team van ongeveer 48.000 mensen wereldwijd in dienst – verenigd door een sterke bedrijfscultuur, gedeelde waarden en een gemeenschappelijk doel: "Pioniers in hart en nieren voor het welzijn van toekomstige generaties." Meer informatie op www.henkel.com
Noot van de redactie: Neem contact op met Jennifer Avril, Warner Communications; 917-982-9012, [email protected] voor het inplannen van een gesprek. Afbeeldingen en grafieken in hoge resolutie zijn op aanvraag beschikbaar.