De exponentiële groei van de vraag naar e-commerce, in combinatie met een krimpend arbeidsaanbod en een toenemende focus op duurzaamheid, heeft geleid tot een ware revolutie in de verpakkingsindustrie. Dit omvat ook de adoptie en implementatie van verpakkingsautomatisering. Voor sommigen is automatisering compleet nieuw en onbekend terrein, terwijl het voor anderen een natuurlijke evolutie is. Ongeacht de mate waarin een organisatie klaar is voor automatisering, beginnen leiders zich vragen te stellen over het volgende:
Packsize loopt al meer dan twintig jaar voorop in deze transformatieve reis en werkt samen met leiders uit het hele bedrijfsleven. Van kleine en middelgrote ondernemingen tot wereldberoemde Fortune 500-bedrijven: Packsize heeft een centrale rol gespeeld in de revolutie van verpakkingsoplossingen. Packsize zet zich in om zijn gevarieerde klantenbestand efficiënt te laten opschalen en biedt een uitgebreid scala aan verpakkingsoplossingen. Aan de basis van de missie van Packsize ligt een vastberaden focus op het leveren van superieure right-sized dozen door middel van automatisering met On-Demand Packaging. Dit omvat het prioriteren van mogelijkheden voor right-sized verpakkingen die het gebruik van golfkarton tot een minimum beperken en tegelijkertijd eindgebruikers verrassen en het merk van het bedrijf versterken.
Wat maakt een doos zo belangrijk en hoe zorgt de doos ervoor dat je op een duurzame manier kunt opschalen en tegelijkertijd voor optimale tevredenheid van de eindgebruiker zorgt? Hoewel de bescherming van goederen tijdens het transport een belangrijk aandachtspunt blijft voor operationele managers, zijn financiële managers net zo alert op de algemene kostenimplicaties van verpakkingen. Gezien het grote volume pakketten dat jaarlijks wordt verwerkt, is kosteneffectiviteit een cruciale overweging. Als antwoord op deze uitdagingen heeft Packsize machines ontwikkeld die right-sized dozen kunnen produceren, zodat producten tijdens het transport optimaal worden beschermd.
Met de nadruk op efficiënt gebruik van golfkarton is het resultaat een doosontwerp dat niet alleen superieure bescherming biedt, maar ook gemiddeld 30 tot 40 procent minder golfkarton verbruikt vergeleken met toonaangevende concurrenten in de wereld van right-sized verpakkingen. Deze strategische machines en doosontwerpen onderstrepen de toewijding van Packsize om aan de behoeften van de klant te voldoen en tegelijkertijd de productveiligheid en kostenefficiëntie te optimaliseren.
Bij het verwerken van bestellingen met On Demand Packaging-machines is de cruciale stap van golfkarton selectie van groot belang. Dit heeft een directe impact op de verlaging van de directe kosten van bedrijven. Packsize adviseert en hanteert een veelzijdige aanpak, waarbij meerdere pallets met verschillende breedtes golfkarton worden aangeboden waaruit de verpakkingsmachines dynamisch kunnen kiezen. Dit golfkarton heet z-Fold® en wordt geleverd in doorlopende stroken op een pallet.
Voorafgaand aan de implementatie is het cruciaal om de ordergegevens te analyseren om de beschikbare breedtes z-Fold te optimaliseren. Dit moet worden afgestemd op de specifieke productmix van het bedrijf. Deze strategische afstemming zorgt ervoor dat alleen de meest relevante breedtes z-Fold op voorraad zijn bij de klant. Door dit proces is het niet meer nodig om de meeste (of zelfs alle) kartonnen dozen op voorraad te hebben, waardoor er minder opslagruimte nodig is. Zodra de productafmetingen zijn bepaald, selecteert het systeem dynamisch de meest optimale breedte z-Fold breedte om snijafval en materiaalverbruik te minimaliseren. Dit zorgvuldige selectieproces gebeurt automatisch achter de schermen, maar is een cruciale stap in het verminderen van de hoeveelheid afval van het bedrijf vanaf het begin van het automatiseringsproces.
Klanten bestellen steeds vaker producten online en laten ze direct aan huis bezorgen. Hierdoor wordt de uitpakervaring van klanten steeds belangrijker. Vanaf het moment dat klanten het pakket ontvangen totdat ze hun producten volledig hebben uitgepakt, ervaren ze het merk. Beschadigde en te grote dozen, het gebruik van plastic, overtollig opvulmateriaal en moeilijk te openen dozen hebben allemaal een negatieve invloed op deze ervaring. Dit is waar on-demand verpakkingsoplossingen op maat uitblinken. Hiermee kunnen operations managers de doorvoer drastisch verhogen en tegelijkertijd automatisch de productbescherming en de klantervaring optimaliseren. Dit wordt bereikt dankzij automatische formaat berekening (cubing) en geïntegreerde doosopties zoals op maat bedrukte dozen, perforatiestrips en gemakkelijk hersluitbare strips.
Right-Sized Packaging On Demand-oplossingen bieden operations managers een betrouwbare en duurzame oplossing om automatisch op maat gemaakte bestellingen te maken. Deze focus op duurzaamheid resulteert in een minimaal golfkartonverbruik en de eliminatie van plastic tape en vulmateriaal. Omdat elke doos de juiste afmetingen heeft voor het product, wordt de gemiddelde verpakkingsgrootte tot wel veertig procent teruggebracht, wat ook resulteert in een drastisch lager schadepercentage. Bovendien resulteert een kleiner doosformaat in efficiënter ingeladen vrachtwagens en tot twintig procent minder vrachtwagens op de weg.
De milieubesparingen van dit proces zijn duidelijk, maar dat geldt ook voor de economische besparingen. Door het gebruik van verbruiksartikelen en verzendkosten te verminderen, behalen bedrijven doorgaans binnen slechts één tot twee jaar na de implementatie van on-demand verpakkingsautomatisering een positief rendement op hun investering. Daarom omarmen operationele en financiële leiders over de hele wereld op Right-Sized Packaging On Demand om duurzaam op te schalen en hun ESG- en financiële doelstellingen te halen.
Een van de meest prominente producten van Packsize in de e-commerce fulfilment sector is de X7, een volledig geautomatiseerde verpakkingsoplossing. De X7 kan automatisch tot 1.020 bestellingen per uur ontvangen, verpakken en labelen en zorgt ervoor dat bestellingen klaar zijn voor verzending zonder menselijke tussenkomst. In wezen stelt het unieke ontwerp van de X7 klanten in staat om betrouwbaar en duurzaam op te schalen, waarbij een hoge kwaliteitsstandaard wordt gehandhaafd en de uitpakervaring behouden blijft. Van automatische z-Fold-selectie tot een superieur doosontwerp en klantvriendelijke eigenschappen: Packsize is erg trots op de uitgebreide oplossing die de X7 biedt voor de e-commerce fulfilmentmarkt.
Of je nu doelstellingen op het gebied van milieu, maatschappij en bestuur (ESG) wilt behalen, of je klaar bent om een revolutie teweeg te brengen in e-commerce-activiteiten, het Packsize-team kijkt ernaar uit om te bespreken hoe je jouw uitpakervaring kunt verbeteren en je prestaties op betrouwbare en duurzame wijze kunt opschalen. Ervaar het verschil door vandaag nog over te stappen op duurzame right-sized on-demand verpakkingen!
Neem vandaag nog contact met ons op voor een persoonlijke analyse van uw verzendproces.